Ontdek de omgeving

De ligging van Nijkerk is erg centraal: aan het water, nabij Amersfoort en niet voor niets wordt Nijkerk ook wel de poort naar de Veluwe genoemd. Verblijf je dus in Nijkerk, dan is er ook in de omgeving genoeg te ontdekken! We geven je een paar tips...

Amersfoort

Op een kwartiertje rijden en een half uurtje fietsen van Nijkerk vind je Amersfoort: een stad die bekend staat om haar gezellige centrum. De historische binnenstad is gevuld met gezellige winkeltjes, pleintjes en terrassen. In Amersfoort vind je maar liefst 500 rijksmonumenten! En wist je dat Amersfoort in 2023 is uitgeroepen tot European City of the Year? Als buurgemeente zijn we hier natuurlijk super trots op.

De Veluwe

Wist je dat de Veluwe bij Nijkerk begint? Vlakbij vind je de plaatsen Putten, Ermelo en Voorthuizen. Stuk voor stuk de moeite waard om een middagje te bezoeken!