Cultuur & historie

Theater & Film

Midden in het centrum van Nijkerk vind je Theater Streams Breede Beek. Hier staan zowel grote namen als lokaal talent op de bühne. In onze agenda plaatsen we het theaterprogramma. Voor de voorstelling even een hapje eten? Ook dat is mogelijk in het restaurant van het theater. Heb je meer zin om een film te kijken? Bibliotheek Nijkerk zorgt voor de vertoning van een verscheidenheid aan films op verschillende locaties in de Gemeente Nijkerk. Deze plaatsen we uiteraard ook in onze agenda!

Kunst

Met verschillende creativiteitscentra zoals Kunstlokaal Nijkerk, Kunstcentrum Collage en Kreativiteitscentrum De Brink, allerlei kunstevenementen en meerdere ateliers biedt Gemeente Nijkerk een inspirerende omgeving voor de kunstliefhebber en cultuurfanaat. Daarnaast vind je door de hele gemeente kunstwerken in de openbare ruimte. Nieuwsgierig? Loop een van de wandelroutes langs de kunstwerken en lees de bijbehorende gedichten van de stadsdichter.

Cultuurmakelaars

In Nijkerk hebben we cultuurmakelaar Margreet Koele. De Cultuurmakelaar is er voor een bloeiend cultureel klimaat in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken.

De cultuurmakelaar ondersteunt bij samenwerkingen, organiseert evenementen, legt verbindingen, maakt het rijke aanbod zichtbaar en vindbaar, zorgt voor het aanbod cultuureducatie op scholen en werkt mee aan méér kunst in de openbare ruimte.

Voor meer informatie of contact met Margreet mail: margreet.koele@bibliotheeknijkerk.nl