Jaarwisselingen zijn hét moment waarop sentimenteel terugblikken algemeen geaccepteerd is. Om je dankbaarheid uit te spreken. En samen herinneringen ophalen. Daar doen wij graag aan mee. Daarom spraken wij met Arnold, de Marketeer van Lekker Nijkerk. Je weet wel, die gast met die baard. Waar Sinterklaas nog jaloers van wordt. Hij blikt samen met ons terug op Lekker Nijkerk 2018 in de vorm van zijn TOP 5.
1. Meer zichtbaarheid in en om het centrum
In 2018 is Lekker Nijkerk zichtbaarder geworden in ons centrum. Tof om te zien hoe het merk ‘Lekker Nijkerk’ werd geadopteerd door ondernemers. Met trots hebben zij ‘Lekker Nijkerk’ stickers op hun ramen, gebruiken ze het logo op menukaarten en zagen we het merk ook terug op flyers van bijvoorbeeld de Open Monumentendag. Doordat het logo zichtbaar is in de stad, wordt het merk sterker en gaat het meer leven.
2. Oprichting stichting
Een belangrijke gebeurtenis voor Lekker Nijkerk was de oprichting van de stichting. Tegelijk kondigden wij de komst van Machteld als citymarketeer aan. Daarmee zetten wij een grote stap om met een voltallig team te bouwen aan het merk ‘Lekker Nijkerk’.
3. Video’s Stad vol verhalen
Absoluut iets wat in mijn top 5 moet komen; het maken van de video’s ‘Stad vol Verhalen’ voor de Lekker Nijkerk Facebookpagina Heel leuk om alle verhalen te horen. Mijn absolute hoogtepunt; samen met toenmalig beiaardier Freek Bakker de Nijkerkse toren in om te luisteren naar zijn spel.
4. Open Monumentendag
Ons kantoor, wij werken in het station van Nijkerk, was die dag ook open. Ik was verbaasd over het aantal bezoekers. Van die dag hebben we een video gemaakt waarbij we een groot deel van de locaties hebben bezocht. Er zit zoveel geschiedenis en verhalen achter al die mooie plekken in Nijkerk. Dit maakt Nijkerk aantrekkelijk voor mensen van buitenaf.
5. Pop-up diner in de stad
Mijn persoonlijke hoogtepunt dit jaar. Met zoveel mensen werkten we samen om van dat diner een succes te maken. Het eten was heerlijk, de leerlingen hadden de tijd van hun leven en de gasten genoten zichtbaar. Het succes van het pop-up diner bewijst maar weer de saamhorigheid in de stad onder de ondernemers en bedrijven uit Nijkerk. Een veel gehoorde opmerking: “volgend jaar weer!”. Een beter compliment konden wij niet krijgen.
Wij zien ernaar uit om ook in 2019 verder te bouwen aan onze mooie binnenstad. Want het is er lekker wonen, winkelen en werken!