Wandelen in Hoevelaken

Ken je het dorp Hoevelaken? Het ligt op een prachtige plek tussen Amersfoort en Nijkerk. In Hartje Hoevelaken vind je fijne winkels en mooie boetiekjes. Ook is er iedere vrijdag markt in Hoevelaken. Genoeg te beleven, dus! Wandelen in Hoevelaken is een mooie manier om het dorp te verkennen. Daarom laten we je op deze pagina zien, waar je in Hoevelaken het beste kunt wandelen!

De beeldenroute

Zin in een kunstzinnige wandelroute? Loop de pas ontwikkelde beeldenroute! Deze wandeltocht leidt je door het hart van Hoevelaken langs kunstwerken in de openbare ruimte. Je loopt langs de Dorspkerk, de bibliotheek, het voormalig Gemeentehuis en nog veel meer bekende plekken in Hoevelaken. Benieuwd naar de route? Klik hier.

Bezoek Hartje Hoevelaken! Er zijn in Hoevelaken veel leuke winkels en restaurants. Hieronder vind je een selectie.

Winkels in Hoevelaken

Het Hoevelakense Bos

Een andere mooie plek om te wandelen in Hoevelaken is het Hoevelakense Bos. Een fijn landgoed om even lekker tot rust te komen en te genieten van de natuur en de prachtige omgeving. Door het Hoevelakense Bos loopt een Klompenpad, een mooie wandeling als je op zoek bent naar extra uitdaging! Ook voor kinderen is er een Klompenpad te vinden: het Laaksepad Kids. Tip om eens te doen tijdens een vakantie!