Orgelconcert Arjen Leistra

Organist Arjen Leistra verzorgt het tweede orgelconcert van deze zomer in de Grote Kerk van Nijkerk. Hij bespeelt het Van Deventer-orgel uit 1756.

Arjen Leistra (1973) ontving zijn eerste orgellessen aan de Delftse Muziekschool. Van 1990 tot 1998 studeerde hij orgel en kerkmuziek aan de conservatoria in Rotterdam en Den Haag. Na zijn afstuderen vervolgde hij zijn studie bij Marie-Claire Alain in Parijs. Van 1996 tot 2009 was hij cantor-organist van de Hoflaankerk te Rotterdam-Kralingen. Sinds 2008 is hij organist van de Grote Kerk in Schiedam en in 2014 werd hij stadsorganist aldaar. Arjen geeft concerten in binnen- en buitenland, heeft een uitgebreide lespraktijk en is een veelgevraagd begeleider op orgel, piano, harmonium en op zijn eigen kistorgel. Van zijn orgelspel verschenen verschillende cd’s.

• Dinsdag 9 juli 2024 om 20.00 uur

• Gratis