Orgelconcert Gerwin van der Plaats

Gerwin van der Plaats verzorgt het vierde orgelconcert van deze zomer in de Grote Kerk van Nijkerk. Hij bespeelt het Van Deventer-orgel uit 1756.

Gerwin van der Plaats (1977) ontving zijn eerste orgellessen van zijn vader. Al op 9-jarige leeftijd begeleidde hij kerkdiensten. Hij kreeg verder les van Jaap Zwart Sr., Herman van Vliet en Harry Hamer. Aan het Fontys Conservatorium te Tilburg waren zijn docenten Geert Bierling en Henco de Berg. Sinds augustus 2023 is hij titulair organist van de Stichting Bovenkerk Kampen. Daarnaast is hij vaste organist van de Driestwegkerk te Nunspeet, de Zuiderkerk te Zwolle en de Hoeksteen te IJsselmuiden. Gerwin is dirigent van diverse koren te Harskamp, Voorthuizen en Kampen. Tevens is hij dirigent van het Urker Mannenkwartet. Gerwin is actief als begeleider van koren, ensembles, orkesten en geeft hij orgelconcerten in binnen- en buitenland.

Wanneer

• Dinsdag 6 augustus 2024 om 20.00 uur