Orgelconcert Adriaan Hoek

Adriaan Hoek verzorgt het derde orgelconcert van deze zomer in de Grote Kerk van Nijkerk. Hij bespeelt het Van Deventer-orgel uit 1756.

Adriaan Hoek studeerde orgel en kerkmuziek aan het Rotterdams Conservatorium. Zijn docenten waren Ben van Oosten, Bas de Vroome, Aart Bergwerff en Hayo Boerema. Hij vervolgde zijn studie aan de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg en aan de Hogeschool in Gent. Hier volgde hij lessen bij Wolfgang Zerer, Pieter van Dijk en Ignace Michiels. Hij won prijzen op orgelconcoursen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië en Amerika. Sinds 2015 is hij kerkmusicus te Rotterdam en vanaf 2022 te Leiden. Sinds 2022 is hij als stadsorganist van Rotterdam de vaste bespeler van het concertorgel in de Burgerzaal van het Stadhuis en het orgel in Concertgebouw De Doelen. Adriaan speelt graag de hele breedte van het orgelrepertoire, van middeleeuwse tot 21e eeuwse muziek en alles daar tussenin.

Wanneer

• Dinsdag 23 juli 2024 om 20.00 uur