Muzikale Vrijheidslunch

Frieswijkstraat 99
3861 BK Nijkerk
Plan je route

Een Vrijheidsmaaltijd vier je samen met je buren, je beste vrienden, vage bekenden en nieuwe gezichten. De kern van de Vrijheidsmaaltijd is een bijzondere ontmoeting aan de eettafel, waarbij de gasten over vrijheid en onvrijheid spreken. Ontmoet nieuwe gezichten, luister naar elkaars verhalen en leer elkaar beter kennen op Bevrijdingsdag. Schuif je aan?

Vrijheidssoep 2024
We eten soep – Vrijheidssoep – hét symbool van de Vrijheidsmaaltijd. Dit jaar komt het recept uit de keuken van chef Nick Toet. Voor het recept van de Vrijheidssoep liet hij zich door zijn oma’s tomatensoep inspireren, waar hij Koreaanse chilivlokken, miso en bosui aan toevoegde.

De Vrijheidsmaaltijden worden door het hele land georganiseerd. En een vast onderdeel van de maaltijd is de speciale vrijheidssoep. Dus ook in Nijkerk!

Het programma voor deze middag (nog onder voorbehoud)
De bibliotheek zorgt voor een mooi muzikaal programma rondom de lunch.…

Vrijheidssoep 2024

Het programma voor deze middag (nog onder voorbehoud)
De bibliotheek zorgt voor een mooi muzikaal programma rondom de lunch.

Hoe gaat de middag er uit zien?
12.00 uur inloop gasten
12.15 uur Openingswoord met toast op onze vrijheid, aansluitend Not the Andrew Sisters (set 1)
12.30 uur Lunch met broodjes en uiteraard de speciale Vrijheidssoep
13.30 uur Muziek: Not the Andrew Sisters (set 2)
13.45 uur Pauze
14.00 uur Muzikaal optreden (nog onder voorbehoud)
16.00 uur Einde middag

Muzikale omlijsting: Not the Andrew Sisters
De Groninger formatie ‘Not the Andrews Sisters’ is van ruim na de Tweede Wereldoorlog.
Het bestaat uit Joke Bajema (alt) en de zussen Marion Juch (mezzo-sopraan) en Arjan Juch (sopraan).

Deze dames raakten gefascineerd door het prachtige driestemmige geluid van het wereldberoemde Amerikaanse trio The Andrews Sisters. (1911-2013). Deze Sisters verwierven wereldwijde bekendheid, vooral door hun optredens tijdens de Tweede Wereldoorlog voor de Amerikaanse en Canadese troepen.

Uit hun enorme repertoire zingen ‘Not the Andrews Sisters’ een paar van hun meest bekende en swingende liedjes, waaronder: ‘In the mood’, ‘Bei mir bist du schön’ en ‘Don’t fence me in’.

Mede mogelijk gemaakt door het V-Fonds en onderdeel van de Vrijheidsmaaltijd van het Nationaal Comité 4 en 5 mei

Wanneer

• Zondag 5 mei 2024 12.00 - 16.00 uur