Orgelconcert Minne Veldman

Organist Minne Veldman opent de zomerserie orgelconcerten 2024 in de Grote Kerk van Nijkerk op dinsdag 25 juni. Hij bespeelt het Van Deventer-orgel uit 1756.

Minne Veldman (1980) ontving zijn opleiding aan het conservatorium in Zwolle. Met zo’n 50 orgelconcerten per jaar is hij een veelgevraagd concertorganist. Van zijn orgelspel verschenen 13 solo-CD’s, opgenomen op toonaangevende historische orgels in Nederland. Daarnaast verschenen cd's met samenzang. Op internet staan honderden video's van zijn orgelspel, waaronder ruim 75 complete online-orgelconcerten. Als kerkorganist is hij actief sinds 1994, eerst te Hasselt en sinds 1998 te Urk. Daarnaast geeft hij orgelles en is hij als dirigent werkzaam. Hij schrijft veel orgelmuziek en koormuziek.

• Dinsdag 25 juni 2024 om 20.00 uur

• Gratis