Vertelvoorstelling: ‘Jij zorgde voor mij..., verhalen van ouders en kinderen’

Bibliotheek Nijkerk
Frieswijkstraat 99
3861 BK Nijkerk
Plan je route

'Jij zorgde voor mij...' is een vertelvoorstelling door Tanja Viveen, waarin verhalen van ouders en kinderen centraal staan, afgewisseld met muziek.

In de voorstelling komen de ervaringen van drie moeders, een vader en hun kinderen aan bod. Eerst zorgden de ouders op hun eigen manier voor hun kinderen, maar nu zijn de rollen omgedraaid. De kinderen zorgen nu voor hun ouders, die in een revalidatiecentrum verblijven.

Deze vier indrukwekkende verhalen laten de zoektocht naar begrip en verbondenheid zien. Ze geven een inkijkje in het leven in een zorginstelling, met zowel vrolijke als serieuze momenten. De voorstelling toont hoe complex het leven kan zijn, hoe gebeurtenissen het levensverhaal vormen en hoe mooi en soms ingewikkeld het leven is.

Tanja is theoloog en wer…

Tanja is theoloog en werkt al 20 jaar als geestelijk verzorger in ziekenhuizen, verpleeghuizen en geriatrische revalidatiezorg. Ze werkt ook via het Centrum voor Levensvragen. Van jongs af aan is ze gefascineerd door de verhalen van mensen en hun zoektocht naar houvast in moeilijke tijden.

“Ik geloof in de kracht van verhalen. Ze helpen ons om beter te begrijpen en met elkaar te verbinden. De verhalen die ik in de loop der jaren heb gehoord, inspireren me bij het schrijven van mijn vertelvoorstellingen."

Kaartjes via: www.bibliotheeknijkerk.nl

• Woensdag 23 oktober 2024 19.30 - 21.30 uur