Orgelconcert Pieter van Dijk

Pieter van Dijk verzorgt het vijfde orgelconcert van deze zomer in de Grote Kerk van Nijkerk. Hij bespeelt het Van Deventer-orgel uit 1756 met muziek van Johann Sebastian Bach.

Pieter van Dijk (1958) is stadsorganist en organist van de Grote Sint Laurenskerk in Alkmaar. Hij is hoofdvakdocent aan het Conservatorium van Amsterdam en docent aan de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg. Hij is artistiek leider van het Organ Festival Holland te Alkmaar. Pieter studeerde aan het Arnhems conservatorium en vervolgde zijn studie bij Gustav Leonhardt, Marie-Claire Alain en Jan Raas. Hij won prijzen op internationale concoursen. en heeft vele opnamen gemaakt op historische orgels. In 2017 is hij begonnen met de opnamen van een complete Bach-cyclus. Daarnaast is hij actief als jurylid bij concoursen in heel Europa, de VS en Japan.

• Dinsdag 20 augustus 2024 om 20.00 uur

• Gratis